Micro Systemation får utökning av konsult-avtalet med SAAB Opel Sverige AB

Micro Systemation får utökning av konsult-avtalet med SAAB Opel Sverige AB Micro Systemation erhöll i december 1998 ett konsultuppdrag av Saab Opel som omfattade utveckling och integration av Saab Opels centrala pris- och produktdatabas i systemet. Databasen låter en bilförsäljare i samma applikation utnyttja information från försäkringssystem, bilregistret och kreditupplysningen. Detta skapar en möjlighet att redan i butiken erbjuda kunden information om inbytespris, nybilspris, försäkringspremie, förslag på leasingavtal samt ägarbyte direkt i Centrala Bilregistret. Micro Systemation har erhållit en utökningsorder från Saab Opel rörande ovan nämnda systemdatabas samt utveckling av ett system för återförsäljarnas kampanjhantering. Uppdraget löper fram till mitten av juni 1999 och beräknas vara värd 640.000 SEK. Micro Systemations konsultverksamheten, som under föregående år främst var koncentrerad på produktutvecklingen av SoftGSM, förhandlar förnärvarande om flera intressanta uppdrag och under 1999 räknar vi med att kunna expandera konsultverksamheten kraftigt jämfört med föregående år, kommenterar Micro Systemations vVD Lars Jäderlund. För mer information om Micro Systemation, vänligen kontakta VD Henrik Tjernberg eller vVD Lars Jäderlund, tfn 08-739 02 70 B-aktien i Micro Systemation noteras via Stocktons SIX-sida (475) (tfn 587 400 20). Micro Systemation, grundat 1984, är en IT-konsult med fokus på datakommunikation. Bolaget bedriver konsultverksamhet samt egen produktutveckling. Under oktober 1998 lanserades det helt mjukvarubaserade GSM-modemet SoftGSM. Produkten är kompatibel med de vanligaste GSM-telefonerna på marknaden. Micro Systemation AB (publ), Råsundav 1, 10 tr, Box 3053, 169 03 Solna. Tfn 08-739 02 70, Fax 08-730 01 70, www.softgsm.com / www.msab.com, email: henrik@msab.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/08/19990408BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/04/08/19990408BIT00160/bit0002.pdf