Micro Systemation kommenterar press-konferensen på CeBit 99

Micro Systemation kommenterar press-konferensen på CeBit 99 Micro Systemation genomförde måndagen den 22 mars en presskonferens och produktlansering av sitt mjukvarumodem SoftGSM för Windows CE@ tillsammans med Hewlett-Packard (HP) och Microsoft. Micro Systemations VD Henrik Tjernberg meddelar att produktlanseringen väckt stort intresse. Under presskonferensen demonstrerade Micro Systemation SoftGSM för Windows CE@ på Hewlett-Packards senaste palmtopserie Jornada. Den unika möjligheten att kunna byta mellan Ericssons och Nokias telefoner utan att behöva göra något mer än att byta sladd väckte stor uppmärksamhet. Microsofts Christin Walth uttalade under presskonferensen att de var mycket stolta över samarbetet med Micro Systemation och Christian Sindel från Hewlett-Packard ansåg att de tre bolagen tillsammans bildar ett stark team. Micro Systemation är mycket positiva över att få sådan uppskattning från två så inflytelserika företag och det bekräftar att vi ligger mycket lång framme på tekniksidan kommenterar VD Henrik Tjernberg. Årets CeBIT mässa har visat att marknaden för datorer med Windows CE växer mycket kraftigt. SoftGSM ger tillsammans med dessa lätthanterliga enheter en unik möjlighet att surfa, faxa och skicka email. För mer information om Micro Systemation, vänligen kontakta VD Henrik Tjernberg, tfn 08-739 02 70 B-aktien i Micro Systemation noteras via Stocktons SIX-sida (475) (tfn 587 400 20). Micro Systemation, grundat 1984, är en IT-konsult med fokus på datakommunikation. Bolaget bedriver konsultverksamhet samt egen produktutveckling. Under oktober 1998 lanserades det helt mjukvarubaserade GSM-modemet SoftGSM. Produkten är kompatibel med de vanligaste GSM-telefonerna på marknaden. Micro Systemation AB (publ), Råsundav 1, 10 tr, Box 3053, 169 03 Solna. Tfn 08-739 02 70, Fax 08-730 01 70, www.softgsm.com / www.msab.com, email: henrik@msab.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/26/19990326BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/26/19990326BIT00140/bit0002.pdf