Micro Systemation tecknar avtal med Microsoft

© Micro Systemation tecknar avtal med Microsoft Micro Systemation har av Microsoft Corp. utsetts till "Microsoft Windows CE Authorized System Integrator (CESI)". Micro Systemation är genom sitt mjukvarumodem SoftGSM den ledande leverantören av lösningar för GSM datakommunikation. SoftGSM fungerar tillsammans med Microsofts operativsystem Windows® 95, Windows® 98, Windows® NT 4.0 och Windows® CE. SoftGSM för Windows CE presenterades på CeBit-mässan i Hannover 1999. Avtalet innebär att Micro Systemation är en av Microsofts rekommenderade leverantörer , en så kallad Microsoft Windows CE Preferred Provider av integrerade lösningar till Windows CE. Inom området för integrerade system och handhållna datorer, så kallade PDA:er är behovet av kommunikationslösningar mycket stort. Windows CE och Windows Embedded NT är på väg att bli de ledande operativsystemen inom denna marknad. I samband med marknadsföring av tjänster som baseras på Windows CE så har Micro Systemation rättigheten att använda Microsoft@ Windows@ CE Preferred Provider logotypen. - Att ha ett etablerat samarbete med ett multinationellt företag som Microsoft innebär stora fördelar för företaget och SoftGSM säger Henrik Tjernberg, VD på Micro Systemation i en kommentar angående att avtalen slutits. Det samarbete de båda bolagen hittills har genomfört i samband med bl a mässor har varit positiva. Möjligheten att dra nytta av Microsofts kunskap och marknadsnärvaro är mycket fördelaktigt för oss. Med hjälp av Windows CE kan vi enklare integrera vårt mjukvarumodem SoftGSM i form av Embedded SoftGSM i andra produkter avslutar Henrik Tjernberg. Micro Systemation bedriver produktutveckling och marknadsföring av mjukvarulösningar inom område mobil datakommunikation samt därtill hörande konsultverksamhet. I november 1998 lanserade Bolaget den helt egenutvecklade produkten SoftGSM. SoftGSM är ett mjukvarumodem för GSM-kommunikation. SoftGSM ersätter hårdvara i form av exempelvis ett PC-card vid datakommunikation via GSM-nätet. Sedan december 1998 handlas B-aktien i Micro Systemation inofficiellt via SIX-systemet Microsoft, Windows, and the Windows CE Logo are either registred trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/08/19991008BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/08/19991008BIT00250/bit0002.pdf