Micro Systemation utökar samarbetet med Multi-Tech Systems Inc

Micro Systemation utökar samarbetet med Multi-Tech Systems Inc. Micro Systemation meddelar att samarbetet med den USA-baserade värlsdsledande modemtillverkaren Multi-Tech Systems Inc. utökas. Samarbetet innebär sedan tidigare att Multi-Tech licensierar Micro Systemations mjukvarubaserade GSM- modem SoftGSM för försäljning tillsammans med företagets modem-produkter. Multi-Tech levererar modem till bl a IBM och Ericsson. Det nya avtalet innebär i korthet att: *Multi-Tech Systems kommer även att leverera SoftGSM som egen produkt *Multi-Tech inleder samarbete med vissa GSM operatörer i USA. Syftet är att SoftGSM ska öka användningen av data i de amerikanska GSM-näten. Styrelsen i Micro Systemation meddelar samtidigt att man fattat ett formellt beslut om att före sommaren år 2000 ansöka om en officiell notering av bolagets B-aktie. Som skäl anges främst att underlätta handel samt öka publiciteten kring bolaget. Val av noteringsplats kommer att beslutas med hänsyn tagen till bolagets utveckling och status vid aktuell tidpunkt, samt av marknadsförutsättningarna i övrigt. Anpassning av organisationen sker löpande under innevarande år för att möta de ökade krav som detta kan medföra. För mer information om Micro Systemation, vänligen kontakta VD Henrik Tjernberg, tfn 08-739 02 70 B-aktien i Micro Systemation noteras via Stocktons SIX-sida (475) (tfn 587 400 20). Micro Systemation, grundat 1984, är en IT-konsult med fokus på datakommunikation. Bolaget bedriver konsultverksamhet samt egen produktutveckling. Under oktober 1998 lanserades det helt mjukvarubaserade GSM-modemet SoftGSM. Produkten är kompatibel med de vanligaste GSM-telefonerna på marknaden. Micro Systemation AB (publ), Råsundav 1, 10 tr, Box 3053, 169 03 Solna. Tfn 08-739 02 70, Fax 08-730 01 70, www.softgsm.com / www.msab.com, email: henrik@msab.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/15/19990415BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/04/15/19990415BIT00100/bit0002.pdf