Nordic Drinks Sweden AB inleder samarbete med Rhodian Imports LTD

Nordic Drinks Sweden AB inleder samarbete med Rhodian Imports LTD gällande försäljning på den grekiska marknaden. Redan under mars kommer de båda energidryckerna Nice Energy och Nice Coffee Cola att lanseras på den grekiska marknaden, tillsammans med Niagara, Nordic Drinks nya och unika energidryck med afrodisiska egenskaper. "Grekland blir nu vår femte exportmarknad efter Finland, Norge, Island och Ungern" säger Stefan Nero, VD för Nordic Drinks Sweden AB. "Vi ser Grekland som en oerhört spännande marknad och vi är glada över att etablera oss i god tid innan sommar- och semestersäsongen startar både i den Grekiska ö-världen och på fastlandet". De tre produkterna, Nice Energy, Nice Coffee Cola och Niagara, ingår i den första leveransen som omfattar ca 50.000 burkar varav ca 40.000 av varumärket Niagara. Detta betyder att man enbart med denna order har uppnått en betydande del av den utlovade försäljningsbudgeten för året (370.000 st.) för den nya afrodisiska energidrycken. Önskar ni ytterligare information är ni välkomna att ringa: Nordic Drinks Sweden AB, VD Stefan Nero 070/727 70 33 Nordic Drinks Sweden AB (NDS) är etablerade på den snabbväxande och spännande marknaden för funktionella drycker, dvs drycker som tillför konsumenten ett mervärde förutom att släcka törsten. Handel i aktien administreras via SIX- systemet (Stockton, sida 475). NDS har idag 3 produkter under varumärket NICE; Nice Energy Cola är en Cola med energitillskott innehållande bl a guarana. Nice Energy Drink en vitaminberikad törstsläckare som ger ny energi. Innehåller bl a schizandra, guarana, ginseng och vitaminer. Nice Coffee Cola är en energidryck med en unik smakblandning av kaffe & cola. Produkterna säljs idag i Sverige, Finland, Island, Norge och Ungern Förutom dryckerna inom Nice-sortimentet lanserar just nu Nordic Drinks Sweden AB en ny, helt unik, energidryck med afrodisiska egenskaper under varumärket Niagara. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/19/19990319BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/19/19990319BIT00280/bit0002.pdf