SBI-notering och nyemission

SBI-notering och nyemission Styrelsen i Micro Systemation har beslutat att ansöka om en notering av bolagets B-aktie på SBI-listan. Noteringen beräknas inledas under oktober. Styrelsen i Micro Systemation AB har vidare beslutat att föreslå bolagstämman per den 16 september att bevilja styrelsen ett bemyndigande att gemomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Emissionen, som kommer att ske i samband med noteringen, föreslås uppgå till maximalt 15 mkr. Emissionslikviden är avsedd att stärka bolagets kapitalbas för framtida investeringar. Styrelsen kommer samtidigt att efterfråga ett bemyndigande om utfärdande av skuldebrev med därtill knutna optionsrätter, vilka kommer att ingå i Micro Systemations incitamentsprogram för anställda i bolaget. Micro Systemation bedriver produktutveckling och marknadsföring av mjukvarulösningar inom område mobil datakommunikation samt därtill hörande konsultverksamhet. I november 1998 lanserade Bolaget den helt egenutvecklade produkten SoftGSM. SoftGSM är ett mjukvarumodem för GSM-kommunikation. SoftGSM ersätter hårdvara i form av exempelvis ett PC-card vid datakommunikation via GSM-nätet. Sedan december 1998 handlas B-aktien i Micro Systemation inofficiellt via SIX-systemet . Micro Systemation AB, Box 3053, Råsundavägen 1, 169 03 Solna, fax: 08-7300170, internet: www.msab.com, e-post: henrik.tjernberg@msab.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/20/19990820BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/20/19990820BIT00310/bit0002.pdf