Soft GSM för Windows CE( lanseras under CeBIT 99

Soft GSM för Windows CE@ lanseras under CeBIT 99 Micro Systemation meddelar att företaget under CeBIT 99 kommer att lansera sitt mjukvarumodem SoftGSM för operativsystemet Windows CE@. Detta är den första officiella versionen av SoftGSM för så kallade Palm Top-datorer. Presskonferens och produktlansering kommer att ske tillsammans med Hewlett- Packard (HP) och Microsoft. SoftGSM CE blir tillsammans med HPs datorer och Windows CE@ en kraftfull kommunikationscentral som tillåter direkt dataöverföring, fax, internetaccess, e-post, SMS samt uppkoppling mot andra datasystem. Kombinationen är svårslagen, både vad gäller användarvänlighet och funktionalitet, men även avseende supportkrav, vilket bör tilltala IT avdelningar i företag med mobila medarbetare. "För CE applikationer som används på Palm Tops ställs betydligt högre krav vad gäller programvarans tekniska kvaliteter och prestanda, säger VD för Micro Systemation Henrik Tjernberg. SoftGSM CE är ett viktigt steg för oss i vår strävan att visa programvarans otroliga flexibilitet och tekniska kvalitet, som gör att den går att köra på praktisk taget vilken plattform som helst." Bolaget uppger vidare att SoftGSM kommer att anpassas för fler plattformar inom kort. För mer information om Micro Systemation, vänligen kontakta VD Henrik Tjernberg, tfn 08-739 02 70 B-aktien i Micro Systemation noteras via Stocktons SIX-sida (475) (tfn 587 400 20). Micro Systemation, grundat 1984, är en IT-konsult med fokus på datakommunikation. Bolaget bedriver konsultverksamhet samt egen produktutveckling. Under oktober 1998 lanserades det helt mjukvarubaserade GSM-modemet SoftGSM. Produkten är kompatibel med de vanligaste GSM-telefonerna på marknaden. Micro Systemation AB (publ), Råsundav 1, 10 tr, Box 3053, 169 03 Solna. Tfn 08-739 02 70, Fax 08-730 01 70, www.softgsm.com / www.msab.com, email: henrik@msab.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/11/19990311BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/11/19990311BIT00200/bit0002.pdf