Detaljhandelskedjan Micro och Motormännen inleder samarbete

Micro Holding AB (publ)

Pressmeddelande 2007-12-14

Detaljhandelskedjan Micro och Motormännens Riksorganisation tecknar samarbetsavtal. Micro når ut till fler bilintresserade med sina erbjudanden samtidigt som Motormännens medlemmar ges förmånliga priser på bildelar och biltillbehör.

Idag är Micro den enda renodlade detaljhandelskedjan i Sverige inom bilreservdelar och biltillbehör. Samarbetet med Motormännen är ett steg mot målet att nå en bredare publik av bilintresserade.

- Vi är väldigt glada över samarbetet. Vi vänder oss båda till en köpstark målgrupp som har ett stort intresse för bilar och samtidigt värdesätter hög kvalité och god service. Genom vårt samarbete med Motormännen kan Micro nå ut till många fler, säger Kristina Jarring, VD, Micro.

- Motormännens uppgift är att verka för våra medlemmars intressen. Samarbetet med Micro blir ett sätt att skapa mervärde i form av förmånliga erbjudanden och rabatter på ett omfattande sortiment av bildelar och tillbehör, säger Jan Berger, Produkt- och partneransvarig, Motormännen.

Micro har ett stort sortiment av bilreservdelar och biltillbehör tillgängliga i kedjans 14 butiker och via näthandel på hemsidan www.micro.se. Motormännens Riksförbund är Sveriges största motororganisation med cirka 115 000 medlemmar. De är partipolitiskt obundna och bedriver opinionsarbete i frågor som rör trafiksäkerhet och bilism.