Första RayPilot® HypoCath® order från Spanien

Ett universitetssjukhus i Murcia har lagt en order på ett RayPilot HypoCath system. Det var i en offentlig upphandling som sjukhuset efterfrågat denna typ av lösning och ordern vanns av Micropos spanska distributör Distribuciones Especiales Dos.

- Vi är mycket glada både för att detta är vår första order genom offentlig upphandling och att komma in med ett första system i Spanien, att affären dessutom prioriteras och sker mitt i Coronapandemin känns starkt, säger Micropos VD, Tomas Gustafsson.

Affären är gjord i nivå med gällande prislista minus sedvanliga distributörsrabatter.

Tomas Gustafsson, VD på Micropos Medical AB (publ), 031-760 80 05, info@micropos.se

Micropos Medical AB (publ) (www.micropos.se) utvecklar och säljer produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets produkt RayPilot® är framtagen för att säkerställa en förbättrad precision vid strålbehandling av prostatacancer. Med en ökad precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. RayPilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. RayPilot® där förbrukningsvaran HypoCath® kan appliceras utan kirurgiskt ingrepp är CE-märkt och godkänt för Europeisk användning. Bolaget är listat på Spotlight Stock Market under aktiesymbolen MPOS.

Välkommen att följa Bolaget på www.facebook.com/microposmedical.

Denna information är sådan information som Micropos Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 maj 2020.