Logga in med ett fingeravtryck

Report this content

Logga in med ett fingeravtryck I höst lanserar Microsoft tre nya produkter med fingeravtrycksläsare. Den nya produktserien Fingerprint Reader minimerar antalet användarnamn och lösenord som dator- och Internetanvändare måste komma ihåg för att logga in på sin dator och lösenordsstyrda hemsidor. Fingerprint Reader innefattar tre produkter: Optical Desktop, Wireless IntelliMouse Explorer och en fristående Fingerprint Reader. Samtliga produkter har fingeravtrycksläsare som gör att användaren med ett enkelt fingertryck kan logga in på den egna datorn, skifta användare och gå in på hemsidor som kräver lösenord. - Det kan vara riktigt frustrerande att hålla reda på alla användarnamn och lösenord. Fingerprint Reader underlättar inloggning till vanliga hemsidor som kräver lösenord. För hantering av personlig och finansiell information via webben är det dock viktigt att använda säkra lösenord, säger Martin Munkner, nordisk produkt- och marknadschef, Microsoft. Urval av andra produktnyheter: Produkterna är tillgängliga i butik från och med mitten av oktober. Wireless Notebook Optical Mouse Liten, trådlös, optisk mus som innehåller en mottagare som kopplas till datorn när musen ska användas. När den inte används fästs mottagaren under musen som då stängs av för att spara på batterierna. Musen finns i färgerna skiffersvart och vinterblå och har gummisidor för ökad komfort. Wireless Optical Desktop 3.0 Comfort Edition Trådlöst tangentbord med ny böjd design och vinklade knappar för bästa ergonomi. Tangentbordet är utrustat med Zoom Slider vilken gör att användaren enkelt kan zooma in och ut i bilder och dokument. Till tangentbordet medföljer Wireless Optical Mouse, en trådlös mus med optiskt Tilt Wheel. Den nya tangentbordsfunktionen Zoom Slider kommer även med Digital Media Pro Keyboard. Optical Desktop Elite for Bluetooth Genom USB-sändaren kan användaren trådlöst överföra information mellan PC och Bluetooth-enheter; Windows Mobile baserade Pocket PCs, mobiltelefoner, skrivare, möss och tangentbord. Tangentbordet är exklusivt och har ett stoppat handlovsstöd med läderkänsla. Den förbättrade Bluetooth-tekniken kommer även med IntelliMouse Explorer. För mer information och produktbilder: www.microsoft.se/portfolio (aktuella produktbilder > pressmapp 2004 > hardware) För ytterligare information: Martin Munkner, nordisk produkt- och marknadschef, Microsoft, tel: 08-752 56 83, mmunkner@microsoft.com Henric Byström, Dist PR, tel: 08-693 53 82, henric@dist.se Microsoft grundades 1975 och är världsledande på programvara, tjänster och lösningar som hjälper människor och företag runt om i världen att förverkliga sin fulla potential. Läs mer om Microsoft på http://www.microsoft.com/sverige/msab/ samt http://www.microsoft.com/mscorp/info/ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/17/20040916BIT21410/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/17/20040916BIT21410/bild.html Bilder