Xbox presenterar nya titlar och nytt varumärke på E3-mässan

Xbox presenterar nya speltitlar och nytt varumärke på E3-mässan Inför spelmässan Electronic Entertainment Expo (E3) i Los Angeles, presenterar Microsoft idag ett nytt varumärke och nya speltitlar; Microsofts publicerade sport-spel kommer att ges ut under det nya varumärket XSN Sports. Till varumärket lanseras en ny webb-baserad tjänst, XSNsports.com, där spelare kan träffas och skapa ligor för online-spelande på Xbox Live. - Vi inleder nu den största satsningen någonsin inom tv-spelsmarknaden. Under året släpper vi en rad nya, starka speltitlar som utgör kärnan i vår digitala underhållning, säger Magnus Langley, produkt och marknadschef för Xbox i Norden. Fler än 50 Xbox Live-titlar kommer att finnas tillgängliga innan årets slut och ytterligare Xbox Live-anpassade spel släpps under 2004. Däribland det efterlängtade Halo 2 - uppföljaren på det prisbelönta actionspelet Halo. Ett antal titlar kommer att ha nedladdningsbart innehåll, vilket förlänger spelets livslängd betydligt. Exempel på kommande Xbox-titlar från Microsoft Game Studios: "Grabbed by the Ghoulies" - släpps 2003 "Project Gotham racing 2" - släpps 2003 "Fable" - släpps 2003 "Counter-Strike" - släpps 2003 "Crimson Skies: High Road to Revenge" - släpps 2003 "Halo 2" - släpps 2004 "Kameo: Elements of Power" - släpps 2004 "Conker: Live and Uncut" - släpps 2004 Exempel på kommande speltitlar från Xbox-partners: "Tom Clancy´s Ghost recon: Island Thunder" från Ubi Soft Entertainment "Ninja Gaiden" från Tecmo Inc. "Deus Ex: Invisible War" från Eidos Interactive Ltd. "Full Spectrum Warrior" från THQ inc. "StarCraft Ghost" från Vivendi Universal Games "True Crime: Streets of L.A." från Activision. Om Xbox® Xbox (http://www.xbox.com/) (http://www.playmore.com) är Microsofts "nästa generations" spelkonsol och erbjuder de mest kraftfulla spelupplevelserna hittills. Genom sin teknologi gör Xbox det möjligt för spelutvecklare att skapa spel som gränsar mellan fantasi och verklighet på ett sätt som tidigare inte varit möjligt. Xbox finns tillgänglig i Sverige till det rekommenderade priset 1995 kronor. Om Xbox® Live® Xbox Live är den första omfattande onlinetjänsten för TV-spel utformad för bredband. Xbox Live gör det möjligt att via Internet spela "multiplayer"-spel med människor från hela världen. Via ett headset; "Xbox Communicator" kan spelarna även tala med varandra i realtid. Med inbyggd hårddisk och bredbandsport är Xbox redan från början utrustad för spelande online. Om Microsoft Microsoft grundades 1975. Microsoft vision är att skapa innovativ mjukvara som ger människor tillgång till tjänster, information och kommunikation oberoende av tid, plats och enhet. För ytterligare information och pressbilder kontakta: Magnus Langley, Nordisk produkt och marknadschef Xbox norra Europa, 08- 752 28 05 mlangley@microsoft.com. Mattias Holm, Presskontakt Dist, 08-693 53 95, 070-493 57 54 mattias@dist.se eller besök www.xboxemea.com User name: partner Password: xb0xr0ck$ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00300/wkr0002.pdf