Kontract över 50 konsulter 2015

Örebro-IT-företaget Kontract har haft en kraftig tillväxt de senaste åren, och 2015 nåddes en ny milstolpe. Företaget sprängde då den magiska gränsen på 50 konsulter på uppdrag.

2015 blev året då IT-konsultföretaget Kontract i Örebro passerade 50 konsulter på uppdrag. Företaget har expanderat kraftigt under 2010-talet och anställt många nya konsulter varje år. Under hösten 2015 anställdes ytterligare fyra nya medarbetare, och det var genom de rekryteringarna som drömgränsen 50 konsulter sprängdes.

– Vi får stort förtroende från våra kunder, vilket gör att vi hela tiden måste se till att vara en attraktiv arbetsgivare för att kunna rekrytera rätt människor. Allt kokar alltid ner till medarbetarna – de måste trivas, vilja vara en del av oss och få bästa möjliga förutsättningar att göra ett bra jobb, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

6 nya medarbetare
De många nya kunduppdragen gör att Kontract anställer flitigt. Under hösten 2015 och början av 2016 har redan sex nya medarbetare tagit plats på företaget. Det rör sig om fyra konsulter, en säljare och en praktikant.

Kontracts nya medarbetare vintern 2015-2016, i alfabetisk ordning:
            Sebastian Axelsson, konsult
            Rebecka Ekstrand, praktikant