Kontract rustar för ytterligare tillväxt – rekryterar ny konsultchef

IT- och managementkonsulten Kontract har vuxit kraftigt sedan starten 2006 med bland annat flera utmärkelser som Gasellföretag till följd. Bolaget har en tydlig ambition för fortsatt hög tillväxt. Som ett led i utvecklingen börjar Jan Tägtström i oktober i rollen som ny konsultchef.

Jan Tägtström börjar på Kontract den 1 oktober som ny konsultchef. Han kommer till ett Kontract som haft en stark utveckling sedan starten 2006 och som 2015 passerade 50 konsulter. Som ett resultat av tillväxten har Kontract utnämnts till bland annat Gasellföretag av Dagens Industri och Superföretag av Veckans Affärer.

Tillväxt ställer krav på utvecklad organisation
Kontract beskriver att den starka tillväxten som företaget haft, och tillväxtplanen som finns framåt, ställer krav på att kontinuerligt utveckla ledarskapet och organisationen. Företaget har gått från 14 till 68 miljoner i omsättning på fem år. Fram till 2019 ska omsättningen vara 100 miljoner och antalet anställda ha växt till 80.

– Vi vill fortsätta kunna växa i bra takt och vara en arbetsplats är medarbetare ges möjlighet att utvecklas, och då anser vi att det är viktigt med stabilitet och ett långsiktigt tänk. I det maskineriet är jag övertygad om att Jan kommer bli en mycket viktig kugge som utvecklar konsultorganisationen för framtiden. Exakt hur hela resan kommer se ut vet vi inte, utan den skapar alla vi medarbetare tillsammans, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Jan Tägtström kommer närmast från rollen som Delivery Director och IT-chef på CAB. Han har också chefserfarenhet från konsultbolag som Cap Gemini, varit affärsområdeschef på nationell basis för IMS Consulting samt var under flera år vd på Precio under både förvärv av verksamheter, etablering på nya orter samt börsintroducering.

Före sommaren rekryterade Kontract Christer Bergmark som försäljningschef. Även det var ett led i att bygga upp organisationen inför framtiden.