Kontracts kunder fortsätter vara nöjdast i landet

Trots att IT-konsultbolaget Kontract nästan fördubblade verksamheten under 2014 fortsätter företaget att ligga i topp vad gäller kundnöjdhet. I analysföretaget Radars årliga undersökning om leverantörskvalitet är Kontract topp 3 i Sverige inom kundnöjdhet.

Radar bedömer utifrån leverantörers förmåga att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2014. Undersökningen utgår ifrån kundupplevda värden och kvalitet. I år deltog över 1000 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer.

–      Hela vår idé utgår ifrån att skapa värde för kunden. Vi är därför helt oberoende ifrån olika leverantörer eller samarbetsparters. Vi vet att våra kunder uppskattar det och den här utmärkelsen är bara ytterligare ett bevis på det, som jag ser det, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Ledande i landet på kundnöjdhet för femte året i rad
Kontract har varje år sedan 2011 varit bland de fem bästa företagen i landet på kundnöjdhet, så årets tredjeplats blir femte året i rad som företaget får utmärkelsen ”Ledande leverantör på att skapa kundvärde”.

–      Det är upp till fem företag som kan kvalificera sig som ”ledande” i respektive bransch. Det är de som av kunderna skiljer sig avsevärt från genomsnittet vad gäller förmågan att skapa kundvärde som blir allt viktigare för marknaden, skriver analysföretaget Radar i en kommentar.

Det är femte året i rad som Kontract placerar sig topp fem i kundnöjdhet.

Citat

Kristian Franzén