Örebros kandidat till Guldklubban bakom Kontracts stora tillväxt

Guldklubban är utmärkelsen som styrelseordföranden från hela landet vill få. Ingela Holmberg är Örebroregionens kandidat till Guldklubban 2014. Ingela nomineras för sitt arbete med att leda styrelsearbetet i Örebrobolaget Kontract. På fem år har bolaget fyrdubblat både personalstyrkan och omsättningen.

Kandidaterna till Guldklubban utses av den ideella organisationen Styrelseakademien. Organisationens 18 regioner utser sina kandidater och när Styrelseakademien Örebro på måndagen presenterade sin kandidat så var det Ingela Holmberg från IT-bolaget Kontract.

Ingela har varit en helt avgörande faktor för den utväxling som vi har haft som bolag de senaste åren. Hon har ett metodiskt sätt att arbeta och är till enorm hjälp för både ledningen och ägarna, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Upp till 50 procent tillväxt per år
När Ingela Holmberg klev in som ordförande i Kontract fick hon uppdraget att öka på företagets tillväxtkraft. Hennes raka, resultatinriktade och analytiska ledningsförmåga gav snabbt resultat och de första fyra åren under Ingela Holmbergs ledning har bolaget haft en årlig tillväxt på mellan 20 och 50 procent.

Oberoende IT-leverantör
Kontract är en oberoende tjänsteleverantör inom verksamhetsnära IT-tjänster och infrastruktur. Företaget är baserat i Örebro men arbetar med lokala, nationella och globala kunder. Ingela Holmberg har metodiskt jobbat för att sätta både långsiktiga planer och bryta ner dem i strategiska mål för både organisations- och affärsutveckling samt operativa mål för omsättningstillväxt och resultat.

Vinnaren utses 5 december
Vem som blir den nationella vinnaren av Guldklubban 2014 avgörs den 5 december. Då kommer Ingela Holmberg att utmana de övriga regionernas kandidater.

Trädgårdsgatan 14, 702 12 Örebro

Citat

Ingela har varit en helt avgörande faktor för den utväxling som vi har haft som bolag de senaste åren. Hon har ett metodiskt sätt att arbeta och är till enorm hjälp för både ledningen och ägarna.