MidCo Infrastructure Logistics AB rättelse av inlösenpris i samband med pressmeddelande 2023-12-05

Malmö, 2023-12-07, Pressmeddelande, MidCo Infrastructure Logistic AB

MidCo Infrastructure Logistics AB (publ) (”Infralogistic” eller ”Bolaget”) kommer, i enlighet med pressmeddelandet, daterat den 5 december 2023, att förtidsinlösa samtliga utestående obligationer om 500 MSEK, 2021/2024 med ISIN SE0015811443 i enlighet med villkoren för obligationerna.

Datum för inlösen är satt till den 29 december 2023. I enlighet med villkoren för obligationerna kommer obligationerna att inlösas till ett belopp motsvarande 100,875 procent av det nominella beloppet (dvs. 1 260 938 kronor per obligation). Inlösenbeloppet, tillsammans med upplupen men obetald ränta till och med dagen för inlösen, kommer att betalas till varje person som vid arbetsdagens slut 20 december är registrerad som innehavare av obligationer i skuldboken som upprätthålls av Euroclear Sweden. I samband med inlösen kommer obligationerna att avnoteras från Nasdaq Stockholm Bond Market.

En underrättelse om förtida inlösen kommer att skickas av bolaget till alla direktregistrerade innehavare och registrerade behöriga förvaltare av obligationerna enligt skuldboken förd av Euroclear Sweden per den 5 december 2023. Underrättelsen om förtida inlösen (eng. Notice of Prepayment) kommer även att finnas tillgänglig på Bolagets hemsida www.infralogistic.se

Detta meddelande ges endast i informationssyfte och ska inte uppfattas som ett erbjudande att köpa eller sälja eller som en begäran om anbud att köpa eller sälja bolagets värdepapper.

Infralogistic har ingått finansieringsavtal med Nordea avseende bankfinansiering för att ersätta företagsobligationen om 500 MSEK.

Denna information är sådan som Infralogistic är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-12-07 19:40 CET.

Detta pressmeddelande finns på bolagets hemsida www.infralogistic.se.

Martin Lindström, MidCo Infrastructure Logistics AB

• Infralogistic är en helhetsleverantör av infrastrukturlogistiktjänster. Med helhetslösningar och fokus på cirkulär ekonomi erbjuder vi kunder hållbara lösningar på en lokal marknad i Norden.
  • Infralogistic grundades i Malmö 2021.
  • Infralogistic har en tydlig förvärvsstrategi kombinerat med organisk tillväxt för att bli en optimal leverantör på varje vald lokal marknad.
  • Infralogistic har stort fokus på FN:s globala mål för hållbar utveckling.