Midroc hyr ut till Bank of China!

Report this content

Midroc har tecknat ett hyresavtal med Bank of China som valt att etablera sitt första nordiska kontor vid Engelbrektsplan i Stockholm, där Hugo Boss tidigare haft butik. Bank of China hyr ca 600 kvadratmeter och inflyttning sker sommaren 2012.

- Bank of Chinas etablering i Stockholm är betydelsefull och kontoret får en utmärkt placering på Birger Jarlsgatan 28, menar Jesper Annerstedt, affärschef i Midroc Real Estate. Vi är stolta över att kunna erbjuda lokaler till stora, internationellt kända varumärken på det här strategiska läget.

Byggnaden vid Engelbrektsplan uppfördes 1910 och ingår i fastigheterna Landbyska Verket 8 och 9 som omfattar flera byggnader mellan Stureplan och Humlegården. Den totala ytan är 12 000 kvadratmeter.

- Midrocs centralt belägna fastigheter vid Birger Jarlsgatan och Biblioteksgatan är väldigt populära och i princip fullt uthyrda, säger Jesper Annerstedt. Sedan tidigare finns bl a Mengus, Bactiguard och Globetrotter bland hyresgästerna.

Nordier har för Midrocs räkning haft uthyrningsuppdraget av den aktuella lokalen.
-Vi har jobbat fram en produkt som passar Bank of Chinas profil perfekt, säger Joakim Wallsten, partner och projektledare på Nordier. Läget är också noga valt för att visa på tillgänglighet utan att ligga vägg i vägg med konkurrenterna.

Jesper Annerstedt, affärschef Midroc Real Estate AB, 010-470 74 94, 0704-45 35 38

Midroc Real Estate äger och förvaltar kommersiella fastigheter huvudsakligen belägna på attraktiva platser i Stockholms centrala affärsdistrikt samt i Västra Hamnen i Malmö. Fastighetsbeståndet omfattar ett 10-tal fastigheter på sammanlagt ca 90 000 kvm med ett marknadsvärde på drygt 3 miljarder kronor.

Midroc Real Estate AB ingår i Midroc Europe. Gruppen utvecklar företag och verksamheter inom entreprenad och consulting, fastighetsutveckling samt ny teknik och är verksamma både i Sverige och internationellt.
Bolagen inom Midroc Europe har sammantaget närmare 2 600 medarbetare och 2011 omsatte gruppen cirka 3,6 miljarder kronor.
www.midroc.se