Midroc hyr ut till Bizkit!

Midroc har tecknat ett hyresavtal med Bizkit AB. Avtalet omfattar 808 kvadratmeter i Midrocs fastighet Jakob Mindre 11 vid Gustav Adolfs torg i Stockholm. Avtalet är femårigt och inflyttning sker 1 januari 2013.

- Det här är en av de första större uthyrningarna efter ett omfattande renoveringsarbete av fastigheten, berättar Jesper Annerstedt, affärschef i Midroc Real Estate. Vi kan nu erbjuda totalrenoverade lokaler till företag som efterfrågar aktivitetsbaserade arbetsmiljöer.

- Vi har under en lång tid sökt efter nya lokaler, säger Johan Eidmann, VD Bizkit. Vi har tittat på mängder med lokaler centralt i city. Att hitta nya lokaler i sig är inget problem i Stockholm idag. Men vi ville ha något mer än en fyrkantig låda. Lokalen i sig måste ge oss någonting, den måste ha en egen själ som ger oss inspiration, kreativitet och energi. Det gör den här fantastiska lokalen. Ett nyrenoverat men gammalt fint k-märkt hus med mängder av sköna möjligheter möter här en modern medie-, reklam- och webbyrå. Tänk vad det kommer att skapas för spännande kommunikation här i framtiden.

Kontoret upptar en stor del av bottenplan i den kulturhistoriskt intressanta byggnaden vid Gustav Adolfs torg tillsammans med bl a Handelsbanken och restaurang Naglo.

Jesper Annerstedt, affärschef i Midroc Real Estate AB

010-470 74 94, 0704-45 35 38

Midroc Real Estate äger och förvaltar kommersiella fastigheter huvudsakligen belägna på attraktiva platser i Stockholms centrala affärsdistrikt samt i Västra Hamnen i Malmö. Fastighetsbeståndet omfattar ett 10-tal fastigheter på sammanlagt ca 90 000 kvm med ett marknadsvärde på drygt 3 miljarder kronor.

Midroc Real Estate AB ingår i Midroc Europe. Gruppen utvecklar företag och verksamheter inom entreprenad och consulting, fastighetsutveckling samt ny teknik och är verksamma både i Sverige och internationellt.
Bolagen inom Midroc Europe har sammantaget närmare 2 600 medarbetare och 2011 omsatte gruppen cirka 3,6 miljarder kronor.
www.midroc.se