Midroc hyr ut till Narva!

Midroc har tecknat ett hyresavtal med kommunikationsbyrån Narva avseende kontor vid Humlegården i Stockholm. Narva hyr 415 kvadratmeter på Biblioteksgatan 29 och inflyttning sker i oktober 2012.

- Midrocs centralt belägna fastigheter vid Biblioteksgatan och Birger Jarlsgatan är väldigt populära och har få vakanser, säger Jesper Annerstedt, affärschef i Midroc Real Estate. Sedan tidigare finns bl a Bank of China, Mengus, Bactiguard och Globetrotter bland hyresgästerna.

Byggnaden vid Birger Jarlsgatan ingår i fastigheterna Landbyska Verket 8 och 9 som omfattar flera byggnader mellan Stureplan och Humlegården. Den totala ytan är 12 000 kvadratmeter.

Jesper Annerstedt, affärschef Midroc Real Estate AB, 010-470 74 94, 0704-45 35 38

Midroc Real Estate äger och förvaltar kommersiella fastigheter huvudsakligen belägna på attraktiva platser i Stockholms centrala affärsdistrikt samt i Västra Hamnen i Malmö. Fastighetsbeståndet omfattar ett 10-tal fastigheter på sammanlagt ca 90 000 kvm med ett marknadsvärde på drygt 3 miljarder kronor.

Midroc Real Estate AB ingår i Midroc Europe. Gruppen utvecklar företag och verksamheter inom entreprenad och consulting, fastighetsutveckling samt ny teknik och är verksamma både i Sverige och internationellt.
Bolagen inom Midroc Europe har sammantaget närmare 2 600 medarbetare och 2011 omsatte gruppen cirka 3,6 miljarder kronor.
www.midroc.se