Industrimålaren Alucrom etablerar sig i Stenungsund

Report this content

Alucrom AB har genom en överenskommelse med SYAB (Stenungsunds Ytbehandling AB) övertagit SYABs rostskyddsverksamhet fr.o.m 2007-04-01.

Alucrom övertar samtlig personal som har varit sysselsatt med rostskyddsmålning och övertar även pågående uppdrag.

– Vi har länge sökt en öppning för att kunna etablera Alucrom lokalt i Stenungsund och därmed skapa närhet till bl.a. processindustrin där, säger Ralph Halldin, VD på Alucrom. I och med överenskommelsen med SYAB får vi en bra plattform som vi nu kan utveckla. Med vår gedigna kunskap inom rostskyddsbehandling och våra resurser kommer vi att bli en attraktiv lokal leverantör till industrin och andra kunder i området

Etableringen i Stenungsund blir till att börja med helt inriktad mot entreprenaduppdrag och verksamheten kommer att integreras med Alucroms övriga entreprenadverksamhet. Ambitionen är dock att även etablera en fast målningsanläggning i Stenungsund.

SYAB kommer att finnas kvar som bolag men nu med inriktning enbart mot golvbeläggning och byggnadsmåleri.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Ralph Halldin, VD Alucrom AB tel 031-744 19 99 alt. 0703-92 58 94