Dom i skattemål

Kammarrätten i Göteborg har avkunnat dom i skattemål för Midsonas dotterbolag Trettiosjucorp AB, där avdrag för förlust på fordringar med 74 Mkr medges för taxeringen 2003. Kammarrätten ändrar därmed Länsrätten i Skåne läns tidigare dom. Avdraget innebär att koncernens skattemässiga underskott ökar med 74 Mkr och kan kvittas mot framtida vinster. Avdraget innebär således en minskad framtida skattekostnad med 19 Mkr.

Domen går att överklaga till Högsta förvaltningsdomstolen. Det är ännu inte klart om Skatteverket kommer utnyttja denna möjlighet.

För mer information vänligen kontakta:

VD och koncernchef Peter Åsberg, +46 (0)730 26 16 32, eller CFO Lennart Svensson, +46 (0)767 74 33 04

Om Midsona AB

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Friggs, MaxMedica, Miwana, MyggA, Naturdiet, Tri Tolonen, Triomega och Vitalas. Midsona omsatte 1 134 Mkr år 2010. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.