Midelfart Sonesson AB (publ) genomför sammanläggning av aktier 1:4

Midelfart Sonesson genomför enligt beslut på årsstämman den 27 april 2010 en sammanläggning av aktier, dvs en omvänd aktiesplit med villkoren 1:4. Detta innebär att fyra (4) aktier blir en (1) aktie och att börskursen därmed förväntas korrigeras i motsvarande grad. Syftet med sammanläggningen är att uppnå ett för bolaget ändamålsenligt antal aktier. Sista dag för handel med Midelfart Sonessons aktier före sammanläggningen är på tisdagen den 8 juni 2010. Från och med onsdagen den 9 juni 2010 kommer således handel att ske efter genomförd sammanläggning enligt ovannämnda villkor. Avstämningsdag är fredagen den 11 juni 2010.

För de aktieägare som på avstämningsdagen den 11 juni 2010 inte innehar ett antal A-aktier respektive B-aktier jämnt delbart med fyra, kommer de överskjutande aktierna att säljas på bolagets bekostnad och behållningen av försäljningen kommer att fördelas mellan dessa aktieägare omkring den 2 juli 2010.

Teoretiskt räkneexempel för sammanläggning 1:4

Innehav före omvänd split = 4 000 aktier. Teoretisk aktiekurs innan sammanläggning 4,55 SEK.

Innehav efter omvänd split = 1 000 aktier. Teoretisk aktiekurs efter sammanläggning 18,20 SEK.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Peter Åsberg, koncernchef Midelfart Sonesson AB, telefon +46 730 26 16 32

Om Midelfart Sonesson

Midelfart Sonesson utvecklar, tillverkar och marknadsför väldokumenterade produkter inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Midelfart Sonesson ska ha en ledande position i Norden med marknadsorganisationer för dagligvaruhandel, apotek, hälsofackhandel samt direktförsäljning.

Hemsida: www.midelfartsonesson.com