Midelfart Sonesson har ändrat namn till Midsona

På bolagsstämma den 7 december 2010 beslutade Midelfart Sonesson AB att ändra namn till Midsona AB. Namnet har den 9 december registrerats hos Bolagsverket och företaget återfinns på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap under namnet Midsona AB med kortnamnen MSON A respektive MSON B.

I samband med namnbytet får företaget också en ny logotyp och en ny grafisk design för att tydliggöra Midsona som det ledande bolaget i Norden inom hälsa och välbefinnande. Genom den nya designen vill vi förmedla Midsona som en modern, kunnig och nytänkande aktör som gör det lättare för alla att själv bidra till ett friskare liv i vardagen.

Företaget kommer även fortsättningsvis att fokusera på och utveckla välkända varumärken såsom Friggs, MaxMedica, Naturdiet, Vitalas, MyggA, Triomega och Miwana/Renässans.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Friggs, Naturdiet, MaxMedica, Miwana, MyggA, Triomega, Vitalas och XL-1. Midsona omsatte 1 354 Mkr år 2009. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.