Midsona lanserar nya Naturdietprodukter

Naturdiet är en av de ledande aktörerna på viktkontrollsmarknaden och Midsona arbetar kontinuerligt med utvecklingen av nya innovativa produkter under varumärket.

Med den goda smaken i fokus har Naturdietsortimentet nu utökats med ytterligare två nya produkter, en drinkmix och en mealbar.

Naturdiet Drinkmix Milk Chocolate är en fullvärdig kostersättning, VLCD, för en snabb start på viktnedgången.

Naturdiet Mealbar Choco Fudge är måltidsersättning, LCD, som kan ersätta enstaka måltider eller fungera som ett väl sammansatt mellanmål.

Naturdietprodukterna finns att köpa i livsmedels- och hälsoaffärer över hela landet.

För mer information vänligen kontakta:

VD och koncernchef Peter Åsberg, +46 (0)730 26 16 32.

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Friggs, MaxMedica, Miwana, MyggA, Naturdiet, Tri Tolonen och Vitalas. Midsona omsatte 1 174 Mkr år 2011. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.