• Midsona AB/

Midsona och Paradiset lanserar nytt varumärke ”Everyday by Paradiset” - för enklare hållbara val

Midsona (OMX: MSON) och matvarukedjan Paradiset startar tillsammans ett bolag som brett ska lansera konsumentvarumärket ”Everyday by Paradiset” för enklare hållbara val.

Tillsammans med Paradiset, som varit tongivande i utvecklingen att göra hållbar och hälsosam mat tillgänglig för fler, startar Midsona ett nytt bolag med en licensrätt att utveckla konsumentvarumärket ”Everyday by Paradiset”, som har hållbarhet och hälsa i fokus.

”Vi är jätteglada att Midsona med sin erfarenhet och kompetens väljer oss som partner. Det gör att vi kan växa och i ännu högre utsträckning hjälpa våra kunder att göra hållbara val”, säger Johannes Cullberg, grundare och vd för Paradiset.

Samarbetet i det nya bolaget innebär att två av de mest tongivande aktörerna i branschen nu växlar upp och gör gemensam sak för att brett lansera ett konsumentvarumärke i dagligvaruhandeln.

”Midsona och Paradiset delar en vision om att underlätta för människor att leva ett hälsosamt liv och må bra. Samarbetet är verkligen en milstolpe och gör att vi kan växla upp vårt sortiment på de nordiska marknaderna”, säger Peter Åsberg, koncernchef på Midsona.

Matkonsumtionen har stor klimatpåverkan, samtidigt som den är ett av de områden där individen kan göra störst skillnad. För Midsona och Paradiset har hållbarhetsfrågan alltid varit en central del, och visionen för det nya varumärket är att få fler att äta gott, hållbart och hälsosamt. Affärsidén är att lansera ett brett sortiment av hållbara och hälsosamma livsmedelsprodukter och därmed driva samhällsutvecklingen genom att hjälpa fler att ta medvetna köpbeslut.

Samarbetet kommer att organiseras i ett gemensamägt bolag med fokus på varumärkes- och produktutveckling för den nordiska marknaden. Paradiset kommer att fakturera bolaget en marknadsmässig varumärkesroyalty medan Midsona kommer att fakturera utförda sälj- och distributionstjänster.

Denna information är sådan information som Midsona AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom Lennart Svensson försorg för offentliggörande den 14 juni 2019 kl 10.30 CET.

För mer info vänligen kontakta:
Peter Åsberg, VD och Koncernchef Midsona AB
peter.asberg@midsona.com, 0730 – 26 16 32

Johannes Cullberg, grundare och vd för Paradiset
johannes.cullberg@paradiset.com 0700 - 22 80 55

Om Midsona
Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och välbefinnande och har produkter som hjälper människor till ett mer hälsosamt och hållbart liv, samt insikt om råvarans ursprung och transparens kring innehåll. Midsonaaktien (MSON) är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Om Paradiset
Paradiset är Sveriges mest hållbara matvarukedja och är störst i Skandinavien på naturliga och ekologiska produkter. Matbutikerna erbjuder ett fullt sortiment av livsmedel och hälso- och skönhetsartiklar, fria från onödiga och skadliga tillsatser till bra priser.
Paradiset grundades av Johannes Cullberg år 2015 och har fyra butiker i Stockholm samt näthandel och har bland annat vunnit priser som Årets Butikskoncept, Årets Ekobutik och Bästa Hyresgästkoncept. Läs mer om Paradiset på: www.paradiset.com