Midsona planerar avyttra rörelsegrenen Supply

Styrelsen i Midsona AB har beslutat inleda en process att avyttra rörelsegrenen Supply.

Detta följer den tidigare kommunicerade strategin att fokusera på kärnverksamheten och är ett viktigt steg i koncernens ambition att renodla verksamheten och skapa förutsättningar att fortsätta utveckla prioriterade varumärken.

Rörelsegrenen Supply kommer att redovisas i enlighet med IFRS 5 tills avyttring är genomförd.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32, eller Lennart Svensson, CFO Midsona AB, telefon 46 767 74 33 04

Om Midsona AB

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Friggs, MaxMedica, Miwana, MyggA, Naturdiet, Tri Tolonen och Vitalas. Midsona omsatte 1 174 Mkr år 2011. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.