Midsonas CFO Lennart Svensson har beslutat att lämna Midsona 2021

Lennart Svensson, som varit Midsonas finanschef sedan 2009, har valt att lämna Midsona i samband med sin 60-årsdag i första kvartalet 2021. Han kommer att arbeta kvar fram till dess för att säkerställa bokslutet för 2020 och en smidig övergång till sin efterträdare. Rekryteringen av en ny finanschef påbörjas omgående.  ”Det har varit en otroligt spännande tid på Midsona, som är betydligt större och starkare än det företag jag kom till för elva år sedan. Då var hälsosamma och hållbara val i sin linda. Jag hade gärna fortsatt vår spännande resa, men har sedan länge haft en plan om att fokusera på andra möjligheter från att jag fyller 60 år. Jag ser fram emot mina nya utmaningar men även att få mer tid med min familj”, sade Lennart Svensson, CFO Midsona.

”Lennart har varit en viktig del i Midsonas tillväxtresa de senaste elva åren. Jag har dock full respekt för hans beslut och önskar honom all lycka framöver. Midsona kommer att inleda rekryteringen av en efterträdare omgående och vi hoppas hitta en finanschef som kan vara drivande i att ta Midsona till nästa nivå”, sade Peter Åsberg, vd Midsona.

Denna information är sådan information som Midsona AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom Peter Åsbergs försorg för offentliggörande den 7 april kl 10.00 CET.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32, eller Lennart Svensson, CFO Midsona AB, telefon 46 767 74 33 04

Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och välbefinnande med produkter som hjälper människor till ett mer hälsosamt och hållbart liv och till en ökad insikt om råvarans ursprung och transparens kring innehåll. Midsonaaktien (MSON) är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.