Midsonas dotterbolag i Finland förvärvar varumärket Elivo från Tamro Oy

Midsona Finland Oy – ingående i Midsonakoncernen – stärker sin position på den finska apoteksmarknaden genom att förvärva varumärket Elivo från Tamro Oy. Förvärvet omfattar 35 produkter inom segmenten kosttillskott, hudvård och intimvård. Elivos produkter säljs i Finland enbart i apotekskanalen.

Midsona Finland Oy kommer att ta över försäljning och marknadsföring av Elivo från Tamro den 9 december. Tamro fortsätter att vara ansvarig för logistik till apotek. Räkenskapsåret 2012-2013 omsatte Elivo 1,3 MEURO.

”Vi ser möjligheter till en betydande tillväxt på den finska apoteksmarknaden och önskar öka vår närvaro i Finland. Förvärvet av det apoteksexklusiva varumärket Elivo stärker vår ställning i apotekskanalen.”, säger Peter Åsberg, koncernchef i Midsona.

För mer information vänligen kontakta:

VD och koncernchef Peter Åsberg, +46 (0)730 26 16 32.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Midsona AB skall offentligöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 december 2013 kl 10.00.

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Dalblads, Friggs, Miwana, MyggA, Naturdiet, Supernature, Tri Tolonen och Vitalas. Midsona omsatte 869 Mkr år 2012. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.