Midsonas förvärv av Supernature slutfört

Norska Konkurransetilsynet har lämnat sitt godkännande till Midsonas förvärv av Supernature AS, den ledande aktören i Norge inom så kallad supermat, och sålunda har förvärvet nu slutförts.

Midsona investerar preliminärt 14 miljoner norska kronor. Investeringen är uppdelad i en fast köpeskilling, kapitaltillskott för att finansiera en snabb expansion i Sverige samt tilläggsköpeskillingar över en fyraårsperiod. Tilläggsköpeskillingarna utgör cirka hälften av den totala investeringen och är villkorade av att ambitiösa tillväxtmål nås.

Tillträdesdag är den 17 april 2013.

För mer information vänligen kontakta:

VD och koncernchef Peter Åsberg, +46 (0)730 26 16 32.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Midsona AB skall offentligöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 april 2013 kl 12.00.

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Dalblads, Friggs, Miwana, MyggA, Naturdiet, Tri Tolonen och Vitalas. Midsona omsatte 869 Mkr år 2012. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.