Midsonas valberedning inför årsstämma 2014

Vid Midsona AB:s årsstämma 2013 uppdrogs åt styrelseordföranden att be företrädare för bolagets tre största aktieägare per den 31 augusti 2013 att ingå i valberedningen inför årsstämman 2014.

Följande personer har ombetts och accepterat att ingå i valberedningen:

Stefan Marchesan (representant för Midelfart Holding AS)

Martin Svalstedt (representant för Stena Adactum AB)

Peter Wahlberg (representant för Peter Wahlberg med bolag)

Sammankallande av valberedningen är styrelsens ordförande Åke Modig.

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman och på Midsonas hemsida www.midsona.com.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan vända sig till valberedningen på e-post info@midsona.com eller genom att ta kontakt med styrelsens ordförande Åke Modig (ake.modig@midsona.com). Förslag skall inkomma senast den 10 mars 2014.

Årsstämma för Midsona AB kommer att hållas i Malmö den 29 april 2014.

För mer information vänligen kontakta:

Midsona AB, telefon +46-40-601 82 00 eller e-post info@midsona.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Midsona AB skall offentligöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 oktober 2013 kl 08.00.

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Dalblads, Friggs, Miwana, MyggA, Naturdiet, Supernature, Tri Tolonen och Vitalas. Midsona omsatte 869 Mkr år 2012. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.