Organisationsförändring i Midsona

Ingvar Wirfelt, affärsområdeschef Sverige, kommer att lämna Midsona senast i början av 2013. Koncernchef Peter Åsberg kommer att sköta rollen som affärsområdeschef Sverige parallellt med koncernchefsrollen.

I och med att vi har renodlat koncernen och därmed minskat komplexiteten är denna förändring logisk. Med förändringen skapar vi i en integrerad enhet i Sverige som är fokuserad på vår huvuduppgift, att utveckla starka varumärken inom hälsa och välbefinnande, säger Peter Åsberg.

Jag vill tacka Ingvar och önskar honom lycka till när han nu går vidare mot nya utmaningar utanför koncernen. Ingvar har gjort stora insatser under åren med Midsona.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Peter Åsberg, VD och Koncernchef, +46 730 26 16 32

Om Midsona AB

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Friggs, MaxMedica, Miwana, MyggA, Naturdiet, Tri Tolonen och Vitalas. Midsona omsatte 1 174 Mkr år 2011. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.