Urtekram Nordic Berries bästa nya hårvårdsprodukt på Vivaness 2017

Urtekram Nordic Berries har röstats fram som bästa nya hårvårdsprodukt på Vivaness 2017, en internationell fackmässa för naturliga skönhetsprodukter som samarrangeras med världens största mässa för ekologiska produkter, Biofach 2017.

Urtekram Nordic Berries är en unik serie ekologiska hår- och hudvårdsprodukter som tar sitt ursprung i Urtekrams nordiska tradition. Den har utvecklats med särskilt fokus på konsumentpreferenser i europeiska exportmarknader.

Midsona har ökat sin satsning på export av Urtekram utanför den nordiska hemmamarknaden och under 2016 fortsatte den starka försäljningstillväxten. Flera nya avtal ingicks under slutet av året, bland annat med en dagligvarukedja i Portugal om leveranser av både kolonialvaror och Body Care-produkter och en ledande dagligvarukedja i Storbritannien om leveranser av Body Care-produkter.

”Vi är glada och stolta över utmärkelsen och ser den som ett tydligt tecken på potentialen i vår exportsatsning för Urtekram” säger Peter Åsberg, koncernchef Midsona.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom hälsolivsmedel, egenvård och hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Prioriterade varumärken är: DALBLADS, FRIGGS, HELIOS, KUNG MARKATTA, MIWANA, NATURDIET, TRI TOLONEN och URTEKRAM. Midsona omsatte 1 744 Mkr år 2016. Midsonaaktien (MSON) är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com

Citat

Vi är glada och stolta över utmärkelsen och ser den som ett tydligt tecken på potentialen i vår exportsatsning för Urtekram.
Koncernchef Peter Åsberg