Midsummer publicerar årsredovisning för 2019

Midsummers årsredovisning för verksamhetsåret 2019 finns från och med idag tillgänglig på Midsummers hemsida samt bifogad till detta pressmeddelande.

Årets rapportering presenteras på ett mer genomarbetat sätt än tidigare och utvalda delar har lyfts fram för att ytterligare förtydliga och illustrera verksamheten, däribland presentation av produkter, företagets historik, hållbarhetsupplysningar samt VD:s kommentar.

- Att fortsätta som vanligt är ganska ovanligt i dessa tider, men Midsummer är inget vanligt företag. I oroliga tider är det extra viktigt med trygghet. Vi finner trygghet i vår affärsidé, vårt teknologiska försprång och våra unika produkter. Vi har också stor vana av att driva bolag med osäkra intäktsströmmar, något som kan komma väl till pass när vi nu påverkas av yttre omständigheter som vi inte har kontroll över, säger Sven Lindström, VD, Midsummer.

Läs Sven Lindströms hela kommentar i årsredovisningen som finns bifogad till detta pressmeddelande samt på Midsummer.se under Finansiella Rapporter.

Denna information är sådan som Midsummer AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 april 8.30 CET.

För mer information kontakta:

E-post: helena.engelbrecht@midsummer.se

Midsummer är en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av tunnfilmssolceller. Företagets erbjudande inkluderar utrustning för kostnadseffektiv tillverkning av tunnfilmssolceller samt byggintegrerade solceller (BIPV). Midsummers tillverkningsprocess för tunnfilmssolceller har ett minimalt koldioxidavtryck jämfört med andra produktionsprocesser för solpaneler. Det unika DUO-systemet har tagit positionen som det mest spridda tillverkningsverktyget för flexibla CIGS-solceller i världen.

Midsummer utvecklar och säljer solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion och via kontraktstillverkare. Med Midsummer Solar Roofs produkter SLIM, WAVE och BOLD får kunden lätta, tunna och flexibla solpaneler som ger ett estetiskt tilltalande solcellstak.

Midsummers teknik bygger på en snabb process för produktion av flexibla tunnfilmssolceller med sputtering av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market.
Certified Adviser är G&W Fondkommission, tel: 08-503 000 50, e-post: ca@gwkapital.se. För mer information, vänligen besök: midsummer.se

Citat

Att fortsätta som vanligt är ganska ovanligt i dessa tider men Midsummer är inget vanligt företag. I oroliga tider är det extra viktigt med trygghet. Vi finner trygghet i vår affärsidé, vårt teknologiska försprång och våra unika produkter. Vi har också stor vana av att driva bolag med osäkra intäktsströmmar, något som kan komma väl till pass när vi nu påverkas av yttre omständigheter som vi inte har kontroll över.
Sven Lindström, VD, Midsummer