Thomas Schüller ny VD för HAKI

Pressmeddelande från Midway Holding AB (publ)
Malmö den 20 april 2018

Styrelsen för HAKI, ett bolag inom Midwaykoncernen, har utsett Thomas Schüller till ny VD för HAKI AB. Thomas kommer närmast från tjänsten som ansvarig för HAKI Norden, ett uppdrag han haft i tre år.

- Thomas Schüller har en bakgrund inom snabbrörliga produkter (FMCG), bland annat Carlsberg. Därefter har han en lång och gedigen erfarenhet från byggindustrin, dels inom Knaufkoncernen, som VD för dotterbolaget Norgips, samt senast som ansvarig för Haki Norden, där han levererat mycket goda resultat, säger Sverker Lindberg VD för Midway Holding och ordförande i HAKIs styrelse. Vi ser fram emot att tillsammans med Thomas utveckla och bredda HAKIs verksamhet.

Thomas Schüller tillträder sin tjänst den 1 maj 2018.

HAKIs tf VD Owe Wedebrand blir kvar inom företaget under en period med ansvar för Supply Chain/Operations för att effektivisera produktionen och frigöra kapital. Owe har utfört ett utmärkt arbete under sin tid som tf VD i HAKI, med starkt ledarskap, affärsdrivna analyser och genomförandet av ett flertal förbättringar i bolaget på kort tid.

För mer information kontakta gärna
Sverker Lindberg, VD för Midway Holding AB (publ), tel 040-301210