Turning Torso utrustas med tvätt och tork från Miele

Samtliga lägenheter i den prisbelönade fastigheten Turning Torso i Malmö kommer att utrustas med tvätt- och torkutrustning från Miele. Den prestigefyllda ordern är värd ca 1,7 miljoner kronor.

Turning Torso vann nyligen priset för bästa internationella bostadsbyggnad vid den internationella fastighetsmässan MIPIM i Cannes. Vid byggandet av fastigheten har stor vikt lagts vid en genomgående mycket hög kvalitet i alla delar. – Miele har varit med i diskussionerna redan från början som leverantör av tvätt- och torkutrustning, eftersom det är ett varumärke som passar Turning Torso väl. Den kundkrets som vi vänder oss till kräver den här typen av produkter, säger Ingvar Nohlin, som är projektchef för Turning Torso. Totalt är det 147 lägenheter, från plan 14 och uppåt, som kommer att standardutrustas med tvättmaskiner och torktumlare från Miele. I omkring hälften av lägen¬heterna installeras en för Sverige helt ny typ av exklusiva maskiner. Det är Mieles toppmodeller W 2659i och W 4659i, inbyggnadsmaskiner som integreras i lägenheternas snickerier. För Mieles del är ordern värd ca 1,7 miljoner kronor och även en hel del prestige. – Beställningen från Turning Torso är en fjäder i hatten för oss, säger Lennart Olsson som är ansvarig för affären på Miele. Det här är ett projekt där det ställs mycket höga krav på leverantörerna och som många pratar om. Ordern omfattar 76 frontmatade tvättmaskiner och torktumlare av modellerna W 504 respektive T234 samt 71 frontmatade, inbyggda tvättmaskiner och torktumlare av modellerna W 2659i och W 4659i. Installationerna av tvätt- och torkutrustningen börjar i augusti 2005 och ska vara slutförd till slutbesiktningen en månad senare. ----------------- För ytterligare information kontakta: -Lars Brodin, produktchef Miele, tel 08-562 29 421, mobiltel 070-790 09 58 -Ingvar Nohlin, projektchef HSB Turning Torso, tel 070-602 62 00 Miele AB, Box 1397, Industrivägen 20, 171 27 Solna. Telefon: 08-562 29 000, Telefax: 08-562 29 209 Hemsida: www.miele.se E-post: info@miele.se