Ginger Joe väljer Migaloo som huvudbyrå för den svenska marknaden

Report this content

Accolade Wines, producenter av populära Ginger Joe, väljer contentbyrån Migaloo som huvudbyrå. Genom content och kampanjer i digitala kanaler ska Migaloo stärka Ginger Joes varumärke på dess klart största marknad.
– Migaloo har visat att de förstår hur Ginger Joe ska marknadsföras och deras moderna arbetssätt passar oss perfekt, säger Erik Coebergh, Regional Manager Scandinavia på Accolade Wines.

Migaloo inleder samarbete med Ginger Joe som ny kund där primärt fokus är content och kampanjer i digitala kanaler. För Accolade Wines, som producerar Ginger Joe, är Sverige deras största marknad för drycken och den finns både i dagligvaruhandeln på såväl ICA och Coop samt alla landets systembolag.
– Att få chansen att arbeta med ett starkt varumärke som Ginger Joe är ett bevis på att vårt byråerbjudande attraherar såväl mindre som stora varumärken. Som huvudbyrå åt Ginger Joe kommer vi löpande att ta fram kreativt och engagerande content samt ansvara för optimering och köp av media i de digitala kanalerna, säger Stefan Jakobsson, VD på Migaloo.

– Vi har tidigare haft en god närvaro i media, men tillsammans Migaloo ser vi nu fram emot en ökad tillväxt och ett nytt fokus för att stärka vårt varumärke Ginger Joe i Sverige. Migaloo har visat att de förstår hur Ginger Joe ska marknadsföras och deras moderna arbetssätt passar oss perfekt, säger Erik Coebergh, Regional Manager Scandinavia på Accolade Wines.

Migaloo har påbörjat samarbetet med att ta fram en ny digital strategi. Från och med november rullar den nya kampanjen, som går under hashtaggen: #defyordinary, ut i flertalet kanaler.
– Ginger Joe gillar att gå utanför ramarna och vara utmanade med en avslappnad ton, vilket är precis det vi gör på Migaloo varje dag, avslutar Stefan Jakobsson.

För ytterligare information, kontakta:
Stefan Jakobsson, vd och strateg på Migaloo och BRV Agency, tfn: +46(0) 707 550 496,
e-post: Stefan.jakobsson@brave.se eller stefan.jakobsson@migaloo.se
Bilder för fri publicering kontakta Oscar Wiktorsson, tfn: +46(0) 702 50 97 29,
e-post: oscar.wiktorsson@perspective.se

Migaloo är en contentbyrå och en del av BRV Agency. Migaloo erbjuder alla kompetenser som krävs för att producera, publicera och marknadsföra ett kreativt innehåll i de digitala kanalerna såsom sociala media, bloggar, kampanjer och hemsidor. I teamen ingår strateger, kreatörer och producenter och affärsmodellen fungerar lika bra för små upstarts som för större företag och är helt utan inlåsningar i abonnemangen.

Taggar: