Miguel A. Torres prisat för enastående insats för vinnäringen

Wine Intelligence 10 for 10 Business Award

Miguel A. Torres, koncernchef för vinhuset Torres, har fått priset ”Wine Intelligence 10 for 10 Business Award”. Priset delas ut av Wine Intelligence Ltd, det ledande företaget inom research för vinindustrin. Miguel A. Torres har fått priset för ”en enastående insats för vinindustrin det senaste decenniet”.

– Miguel är en av vår tids mest respekterade ledare i vinbranschen och har blivit känd för sitt djupa engagemang för hållbar utveckling. Han har styrt varumärket Torres till nya områden och på så vis säkrat dess framtid. Det har inte varit en enkel väg, men han har klarat det utmärkt, sa juryns ordförande i samband med utnämningen.

Juryn uttryckte också att Miguel A. Torres fick priset för att han är ”ett föredöme för många tack vare sin vision och sitt ledarskap för hållbar utveckling och sitt bidrag till modernisering av den chilenska vinindustrin”.

I sitt tacktal uttryckte Miguel A. Torres tacksamhet över att få ta emot priset, men betonade samtidigt att många både på företaget och i familjen har bidragit till arbetet som lett fram till utnämningen.

För mer information, kontakta:

Karin Pontén, Vår pr-byrå, 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Taggar: