Miguel Torres Maczassek tar över som vd

I september 2012 tog femte generationen över företaget när Miguel Torres Maczassek utsågs till vd efter sin far Miguel A. Torres. Miguel A. Torres kommer att sitta kvar som koncernchef för Torres Group.

Torres har gjort sig känt som ett av världens mest innovativa vinhus med 50 varumärken och närvaro i 150 länder. Torres har alltid värnat om natur och miljö. Familjen Torres planterade sina första vinrankor i området Penedès i Katalonien för mer än 300 år sedan och nu är det dags för femte generationen Torres att ta över.

Miguel Torres Maczassek blir vd efter sin far. Han har de senaste åren varit ansvarig för Miguel Torres Chile. Överlämnandet skedde på faderns 71-årsdag i september som planerats av familjen.

Mireia Torres Maczassek, Miguel A. Torres dotter, fortsätter som vd för familjens vingårdar Jean Leon och Priorat i Katalonien. Mireia som tidigare varit chefsönolog på Torres fortsätter nu som konsult för hela Torres Group.

Miguel A. Torres fortsätter som koncernchef för Torres Group.

Marimar Torres, Miguel A. Torres syster, är vd för Marimar Estate i Kalifornien.

Miguel A. Torres hustru Mrs Waltraud Maczassek, kommer även i fortsättningen att jobba med Miguel Torres Foundation, som driver projekt till förmån för barn och miljö. Fonden hjälper barnen genom att bygga skolor och barnhem.

Miguel Torres är ett familjeföretag som har producerat vin sedan 1870. Hela tiden har vinhuset kombinerat innovation med tradition, med målet att producera förstaklassiga kvalitetsviner och samtidigt värna om miljön.

Miguel Torres har mer än 50 varumärken som säljs i 150 länder över hela världen. I Spanien har Torres vingårdar i Penedès, Conca de Barberà, Priorat, Jumilla och Costers del Segre samt vinerier i Penedès, Priorat, Ribera del Duero och Rioja. Torres har även vingårdar och vinerier i Chile (Valle Central i Curicó) och USA (Kalifornien), koncernen har totalt 1 254 anställda och omsätter 215 miljoner Euro.