550 elever deltar i Teoretiska-spelen

Report this content

Den 9 september kommer 550 elever från Mikael Elias Teoretiska Gymnasium runt om i Sverige återigen att delta i Teoretiska-spelen. Spelen invigs med pompa och ståt kl.08.30 den 9 september.

Teoretiska-spelen - en kunskaps- och idrottstävling i gemenskapens tecken där alla elever kan delta. För oss på Teoretiska är det viktigt att lyfta fram kunskap och lärande på ett lustfyllt och inspirerande sätt. Att skapa trivsel och gemenskap, inte bara på våra skolor, utan även mellan skolorna i Sverige.

Detta händer när Teoretiska tar över Stockholms stadion
Invigning kl. 08.30, se de tävlande skolorna marschera in på stadion . Efter invigningstal drar tävlingarna igång och under dagen kommer det att vara både artist- och dansuppträdande. Kunskapsgrenar kommer att varvas med tävlingar såsom milen, längdhopp och dragkamp. Efter spelen utses den vinnande klassen som då tar över vandringspokalen.

– Eleverna har valt Teoretiska för att de vill vara med att bygga en skola från grunden. De har eftersökt delaktighet, engagemang och möjligheter att påverka. Det som avgjort att många valt just oss är att man känner att man som elev kommer att få uppmärksamhet och utrymme vilket man har saknat på grundskolan. De valde oss för att få kvalitet, gemenskap och närhet, säger Anneli Hammarberg Verksamhetschef på Mikael Elias Teoretiska gymnasium.

Teoretiska är en skola för elever som har siktet inställt på en högre universitetsutbildning och redan nu vill satsa. Hos oss blir de både inspirerade och utmanade. Alla våra Teoretiska-gymnasier är små och personliga skolor som ligger centralt. Det unika med oss är vår höga ambition att inspirera till både bra kunskapsinhämtning och de betyg som krävs för högre utbildningar. www.teoretiska.se

För mer information kontakta:
Anneli Hammarberg, verksamhetschef på Mikael Elias Teoretiska gymnasium, 070-530 53 72
anneli.hammarberg@teoretiska.se

Mikael Elias Teoretiska gymnasium är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. www.academedia.se

Taggar: