Är du Sveriges smartaste 15-åring?

Report this content

Om du tror att du är Sveriges smartaste niondeklassare har du nu chansen att bevisa det. Den 12 januari startar tävlingen där Mikael Elias Teoretiska Gymnasium ska kora Sveriges smartaste 15-åring.

För oss på Teoretiska är det viktigt att lyfta fram kunskap och lärande på ett lustfyllt sätt. Vi vill inspirera och utmana.

Så här går det till
Tävlingen består av fyra delar. I del ett gäller det att svara rätt på tre kvalfrågor för att erhålla en kod. Koden används för att logga in på del två, som består av sju frågor som  ska besvaras på tid. Om du går vidare till den tredje delen blir du inbjuden till ditt närmaste Mikael Elias Teoretiska Gymnasium där du får delta i ytterligare ett tävlingsmoment. Du kan då bli en av de elva finalister som kommer att tävla om titeln ”Sveriges smartaste 15-åring” i Stockholm onsdagen den 11 maj.

Vinner du deltävling tre får du ett diplom som smartaste 15-åringen på din ort, en hoodie och en resa till Stockholm och finalen. Vinner du sedan titeln Sveriges smartaste 15-åring i Stockholm får du dessutom en iPad.

Mikael Elias Teoretiska Gymnasium är en skola för elever som har siktet inställt på en högre universitetsutbildning och redan nu vill satsa. Det unika med oss är vår höga ambition att inspirera och utmana våra elever - till både bra kunskapsinhämtning och de betyg som krävs för högre utbildningar.

För mer information kontakta:
Eva Appelgren, informationsansvarig på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium, 0704-40 40 50,
eva.appelgren@academedia.se

Mikael Elias Teoretiska Gymnasium är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se.

Taggar: