Nobeldagen på Mikael Elias Gymnasium

Report this content

Mikael Elias Gymnasium tar Nobeldagen på högsta allvar. På måndagen den 12 december kommer 59 klasser från 11 skolor runt om i Sverige att tävla till minne av Alfred Nobel.

Tävlingen kommer att pågå under hela dagen där klasserna skall lösa uppgifter knutna till de olika Nobelpriserna samt samla in saker med anknytning till Nobelprisen. Bland annat kommer de tävla om vem som samlar in mest pengar till Radiohjälpen genom att engagera sig i Sveriges Radios satsning Musikhjälpen.

För oss på Mikael Elias Gymnasium är det viktigt att lyfta fram kunskap och lärande på ett lustfyllt sätt. Vi vill inspirera och utmana.

Så här går det till
Under dagen pågår det en nationell tävling där alla Mikael Elias skolor tävlar klassvis mot varandra. Pris kommer att delas ut i olika deltävlingar men endast en nationell vinnare kommer att koras.

Vid samlingen på morgonen kommer ett kuvert att delas ut till varje klass. I detta kuvert finns det instruktioner samt en rad av uppgifter som klassen ska lösa. Under dagen kommer sedan fler kuvert med fler uppgifter att lösa.

Preliminära tidsramar inför Nobeldagen

08.15 Klassvis samling med mentorerna
08.30 Tävlingarna börjar
11.30 - 12.30 Lunch
15.30 Tävlingarna avslutas
17.45 Mingel
18.00 Nationell prisutdelning
18.30 Lokal prisutdelning
19.00 – 21.30 Nobelmiddag med hemliga aktiviteter

För mer information, kontakta:
Emil Mattsson, emil.mattsson@teoretiska.se, 031-10 60 42

Mikael Elias Teoretiska Gymnasium är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se.

Taggar:

För dig som vill vidare. Mycket vidare.