Två guld och två silver till Teoretiska

Report this content

Elever från tre företag på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium knep i hård konkurrens två förstaplatser och två andraplatser vid årets Stockholmsmässa för Ung Företagsamhet.

Clever Card UF vann förstapris i klassen för Bästa affärsplan och med sitt USB-minne i kreditkortsformat priset för Bästa produkt. Tvagad & Ren UF tog med sin stilrena monter och enhetliga klädsel en andraplats i tävlingen om Bästa monter. Johan Rizkallah från Twist & Dry UF blev bland nära 2000 elever från olika skolor i Stockholm näst Bästa säljare. - Det är helt fantastiskt att våra elever haft sådana framgångar och att tre av våra åtta tävlande företag lyckats vinna priser. De har alla jobbat hårt och målmedvetet och förtjänar verkligen framgångarna. Speciellt roligt är det när de är vår första avgångsklass och det är första gången vi deltar i Ung Företagsamhet,säger Eva Nilsson, processledare för ekonomiprogrammet och ekonomilärare.

Taggar: