Micro satsar på kundterminaler

Report this content

Detaljhandelskedjan Micro har valt att investera i kundterminaler. Dessa finns nu installerade på samtliga av kedjans butiker. För leveransen ansvarar Mikrolund AB, ett Ideon-baserat företag från Lund.

Att satsa på kundterminaler innebär att öka tillgängligheten i butiken. Genom att ange sitt registrerings-nummer visas en förteckning på lämpliga reservdelar. Denna förteckning går att skriva ut och kunden kan sedan snabbt och enkelt hitta rätt bildelar. Via kundterminalen får kunden också praktiskt handledning i att sköta sin bil. Råden handlar om allt från att byta avgassystem till att montera solskyddsfilm.

Ett lyckat pilotprojekt har pågått sedan sommaren 2006.

– Service är ett ledord för oss. Som kund till oss ska du bli väl bemött av kompetent och trevlig personal. Att satsa på kundterminaler är ett naturligt steg i vårt arbete att ytterligare förbättra vår service. Kundterminalen är ett komplement till den personliga servicen, särskilt vid eventuella väntetider, förklarar Kristina Jarring, vd för Micro.

– Vi är naturligtvis mycket glada över att Micro valt oss som samarbetspartner. Det är en kedja som sätter kunden i fokus och inser vikten av god service. Piloten har visat att kunderna har stor nytta av terminalen inne i butiken, säger Lars-Göran Mejvik, vd för Mikrolund.

För ytterligare information:

Lars-Göran Mejvik, VD Mikrolund AB, tfn 070- 587 12 21