Nu öppnar Stockholms mest innovativa upplevelseplats

Report this content

Den 20 december öppnar Stockholms mest magiska och innovativa plats för upplevelser, Milajki Style FactOH!ry i Space-huset. En global supertrend materialiseras mitt framför ögonen på vintertrötta Stockholmare och besökare: en plats där enhörningar finns på riktigt och där alla får ta plats, gå loss och berätta sin egen story.

Välkommen på pressvisning 16 december!

Entreprenörer i ren och skär glädje – det skulle man kunna kalla Angelina och Pierre Edström, skapare av upplevelsevarumärket Milajki. Tillsammans slår de snart upp dörrarna i Space-huset i Stockholm till en helt ny typ av upplevelse, en del av en global supertrend som växer i rekordfart.

- Vi tar i genomsnitt 450 selfies per person, varje år. Och delar detta på sociala medier. Vi är medskapare till mode och storytelling, vi är inte längre passiva konsumenter. Och det här är en trend som fortsätter att växa i rekordfart. Man räknar med att 2030 så kommer marknaden för tillsammansskapade upplevelser omsätta 8 triljoner dollar, säger Pierre Edström.

En labyrint av magiska miljöer

I det nya Space-huset i Stockholm slår nu Milajki upp dörrarna till en upplevelseportal, en labyrint av sagolika miljöer. Besökarna får låna unika accessoarer och kläder, designade av Angelina, och tillsammans skapa sin egen fantasivärld. Liknande platser finns i andra världsmetropoler och kallas då ofta ”selfie museums”.

- Men man måste inte ta selfies för att ha en magisk stund hos oss. Alla kan ha kul och gå loss ändå, man får vara precis som man är. Man får ta plats och berätta sin story, säger Angelina.

Milajki Style FactOH!ry vänder sig till alla: unga och gamla, kompisgäng, familjer, folk som letar efter bästa stället för allt ifrån en möhippa till ett styrelsemöte.

- Det är svårt att förklara vad detta är, men alla som har testat älskar det! Vi har drivit ett liknande koncept i Göteborg i ett år nu och är förundrade över hur många som säger att det är det bästa dom har varit med om. Och som vill komma tillbaka, säger Pierre Edström.

- Vi är otroligt stolta över att få möjligheten att ha Stockholms första selfie-museum hos oss på Space. Genom att välkomna Milajkis upplevelseportal adderar vi ytterligare till vårt utbud och stärker vår samlingsplats för digital kultur, säger Åsa Caap, Head of Space.

En hel natt i fantasivärlden

Angelina och Pierre har bråda dagar. Förutom att öppna Milajki Style FactOH!ry i Space har Angelina designat en helt unik övernattningsupplevelse på Pop House Hotel på Djurgården. Här har ett av rummen designats om till en magisk, glittrande oas – besökaren får en hel natt i en fantasivärld.

- Vem behöver inte mer regnbågar, enhörningar och glitter i sina liv? säger Angelina.

- Vi är så spända över att få erbjuda den här extraordinära upplevelsen med Milajki på Pop House Hotel. Projektet är en kreativ dröm och rummet kommer att stimulera alla sinnen, säger Ingmari Pagenkemper, Head of Pophouse på Djurgården.
Se rummet här

Från prylar till upplevelser

För en del fashionistas ringer det säkert en klocka när de hör namnet Milajki, för visst var det Angelina Mi Lajki som designade färgglada, stora, lekfulla smycken och accessoarer som dök upp på catwalks, i tv-program och modemagasin världen över i mitten av 00-talet. Hon och maken Pierre Edström träffades i Miami när det både pluggade design, och byggde sedan upp varumärket Milajki under en 20-årsperiod.

Men världen förändras. Att konsumera prylar och mode och saker tillhör det gamla sättet att leva: den trend som växer fortast, världen över, är upplevelser där besökaren själv är med och skapar. Och på samma sätt som mode förr skapades av redaktörer, modeller och fotografer, så skapas dagens trender av alla som har en mobilkamera.

För att prata vidare med Pierre och Angelina om Milajki och den globala trenden av medskapande storytelling, kontakta:

Pierre Edström
pierre@storytellingoh.com
0702078342

www.milajki.com

Fler bilder här

Pressvisning och intervjuförfrågningar:
Pressvisning av Miljaki på Space, entré via Sergelgatan 2, sker torsdagen den 16 december. Välj på två olika slottider, 09:00 eller 10:00. Begränsat antal platser.

Anmälan sker genom att skicka ett mail till milajki@space.cc med antal och val av slottid.
För bokning av enskilda intervjuer i samband med pressvisningen vänligen kontakta Helena Mattsson, press@space.cc.

Miljaki – ett färgsprakande OCH covid-säkert event

Miljaki tar självklart ansvar för att begränsa smittspridningen. Till exempel gäller begränsat insläpp med förbokade biljetter, avståndsmarkeringar och obligatorisk handsprit vid entré. Gäster över 16 år måste visa vaccinationsbevis, unicorn-ansiktsmasker finns som tillval vid biljettköp och tillhandahålls vid ingången. Vid sjukdom kan datum på biljetten enkelt bytas via länken i bokningsbekräftelsen.

- Milajki Style FactOH!ry har varit öppet i Göteborg under hela året med covid-restriktioner. Vi har anpassat insläpp och verksamhet, all personal har gått specialutbildning kring smittspridning och städning. Vi gör allt vi kan för att detta ska vara ett säkert event, människor behöver färg och glädje i dessa tider och det vill vi erbjuda under trygga former, säger Angelina på Milajki.

Om Space
Space är ett digitalt kulturcenter i hjärtat av Stockholm. En fysisk mötesplats för den digitala generationen. Här kombineras några av de viktigaste ingredienserna inom digital kultur –gaming, musik, content creation och digitalt know-how, allt under samma tak.

Presskontakt Space:
Helena Mattsson
press@space.cc

www.space.cc

Om Pop House Hotel
Pop House Hotel är ett modernt boutiquehotell beläget mitt i Sveriges mest besökta turiststråk med Gröna Lund, Cirkus, Liljevalchs och Skansen som grannar. Hotellet har 49 bekväma rum samt restaurang och bar. Hotellet är också officiell hotellpartner till ABBA The Museum.

Presskontakt Pop House Hotel:
Karin Bernhardsson
karin@sethosten.se