MilDef ARMOR IT. på AUSA 2024, den största armé- och försvarsmässan i USA

14-16 oktober ställer MilDef ut på AUSA-mässan i Washington. MilDef kommer att presentera stryktåliga IT-lösningar för det digitaliserade slagfältet, inklusive ett helt nytt koncept för Dismounted Soliders (soldatburen digitalisering), nästa generations intelligenta displayer och en NIAP-certifierad KVM-switch.

AUSA-mässan är den största, årliga mötesplatsen för att interagera med det amerikanska och globala militära ledarskiktet och presentera MilDefs taktiska IT-lösningar för digitalisering av försvarsförmågor. Årets AUSA-tema är ”Transformation för en komplex värld.

MilDef designar, producerar och levererar produkter och lösningar med lång livscykel för en taktisk miljö. Erbjudandet omfattar ett brett urval av IT-utrustning inklusive datorer, bildskärmar, nätverksutrustning och kringutrustning.

På AUSA kommer MilDef att presentera:

• Dismounted Solider System (DSS) - Sviten bygger på T.A.D-enheten (Tactical Android Device), MilDef DSS HUB och MilDef OneCis-programvara – för sömlös situationskontroll, för taktisk miljö och lång produktlivscykel.
  • Cybersäkerhet - De senaste framstegen inom cybersäkerhet, inklusive tempest-datorer, NIAP-certifierad KVM-switch, nästa generations brandvägg (NGFW) för fordonsanvändning.
  • Befälsplats - Urval av MilDefs breda sortiment av stryktåliga, mobila datorer och arbetsstationer.

• Helhetslösningar - Presentation av MilDefs systemintegrationsförmåga, i stridsberedda kundexempel.

• Produktportföljen - Demonstrationer av ett brett urval av MilDefs taktiska produktsortiment.

- Vi har aldrig tidigare presenterat ett så starkt startfält av produkter och lösningar på AUSA-mässan. Det är en perfekt plattform för MilDef att samarbeta med nyckelspelare som är dedikerade att bygga framtidens armé, i USA, i koalitionsstyrkor och på NATO-marknader. Vårt erbjudande hjälper till att påskynda den viktiga digitaliseringen av stridsberedda förmågor, säger Fredrik Persson, CTO och Deputy CEO MilDef.

Genom mångåriga kundrelationer och tät interaktion levererar MilDef produkter, tjänster och kunskap som skapar unika kundlösningar. Ett erbjudande som löser strategiskt viktiga och kundspecifika utmaningar. MilDefs stryktåliga MOTS-komponenter (military off the shelf) används för att skapa tillförlitliga system som stöds under många år. Erbjudandet omfattar ett brett urval av SWaP-C-optimerade enheter inklusive datorer, bildskärmar, nätverksutrustning och kringutrustning. Enheterna kan levereras i en standardiserad formfaktor, som den modulära 19"/2 MOTS-enheten, eller som kundanpassade enheter som formats helt enligt kundens specifikationer.

AUSA äger rum den 14-16 oktober i Washington DC, Walter E. Washington Convention Center, monter 7941.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 september 2024 kl. 09:00 CET.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Persson, CTO och Deputy CEO
fredrik.persson@mildef.com