MilDef rekryterar ny CFO

Efter en framgångsrik notering av MilDef går bolaget nu in i nästa fas och har beslutat att anställa Viveca Johnsson som ny CFO. Viveca har både en gedigen finansiell och industriell kompetens. Hon kommer närmast från industriföretaget Nederman där hon varit verksam sedan 2013.

Viveca Johnsson kommer ingå i bolagets ledningsgrupp och rapportera direkt till VD. Hon tillträder sin tjänst senast den 18 september 2023. Viveca efterträder Daniel Ljunggren som har varit bolagets CFO sedan 2011. Daniel har tillträtt rollen såsom VD och koncernchef för MilDef.

- Jag är glad att få börja arbeta med Viveca i MilDefs fortsatta expansiva fas. Vivecas erfarenhet och kompetens inom finansfunktionen för börsnoterade bolag samt av affärsutveckling och internationell tillväxt kommer bidra till bolagets fortsatta utveckling. Jag vill hälsa Viveca varmt välkommen till MilDef, säger Daniel Ljunggren, VD och koncernchef för MilDef.

- MilDef är ett intressant och expansivt bolag som varit framgångsrika i att skapa en stark position i en angelägen bransch. Jag ser mycket fram emot att bli en del av MilDef och bidra till fortsatt tillväxt, utveckling och lönsamhet, säger Viveca Johnsson.

Viveca är född 1987 och har en masterexamen i företagsekonomi från Lunds universitet.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 maj 2023 klockan 14:00 CEST.

Daniel Ljunggren, VD och Koncernchef

Olof Engvall, Head of IR & Communications
E-post: olof.engvall@mildef.com

Om MilDef