MilDef tecknar tioårigt ramavtal med BAE Systems Bofors

Det nu ingångna avtalet med BAE Systems Bofors gäller kommande leveranser av MilDefs stryktåliga hårdvara till artillerisystemet Archer. Ramavtalet omfattar MilDefs produkter såsom datorer, nätverksutrustning och skärmar.

Ramavtalet på tio år är startpunkten för ett fördjupat samarbete mellan MilDef och BAE Systems Bofors. Den initiala beställningen som lades i första kvartalet 2023 uppgick till ett värde om 69 MSEK. Det framtida monetära värdet av ramavtalet går i dagsläget inte att kvantifiera.

- MilDef och BAE Systems Bofors har under flera års tid arbetat tillsammans för att utveckla och leverera stryktålig hårdvara i syfte att säkerställa Archers operativa förmåga. Detta ramavtal är ett bevis på en god relation samt vår gemensamma förmåga att förse våra kunder med högkvalitativa produkter, säger Daniel Ljunggren, VD och koncernchef MilDef Group.

BAE Systems Bofors är en del av BAE Systems som har verksamhet i USA, Sverige och Storbritannien. BAE Systems Bofors tillverkar artilleri- och kanonsystem samt ammunition för land- och marintillämpningar. Dessa inkluderar luftvärnskanonsystem och plattformsmonterade avfyrningssystem.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 februari 2024 kl. 11:00 CET.

Daniel Ljunggren, VD & koncernchef

Daniel Ljunggren