MilDef vinner beställningar till Försvarets materielverk om 45 MSEK

MilDef har tecknat en rad nya kontrakt med FMV gällande stryktålig IT-utrustning till svenska Försvarsmakten. Det handlar om produkter såsom datorer, laptops och nätverksutrustning. Värdet av leveranserna, som sker under 2024, uppgår totalt till 45 MSEK.

Försvarets materielverk, FMV, upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. MilDef har samarbetat med FMV sedan 1997 kring taktisk IT. De senaste beställningarna kommer att förse Försvarsmakten i Sverige med väsentliga delar i den digitala infrastrukturen och omfattar MilDefs egentillverkade utrustning såsom datorer och switchar.

– Vi är stolta över att vara en del av moderniseringen av den svenska Försvarsmakten. Beställningarna, som är en del av vårt omfattande ramavtal med FMV, befäster det förtroende den svenska Försvarsmakten har för MilDef och det vi kan leverera, säger Daniel Ljunggren, VD och koncernchef MilDef.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 december 2023 kl. 13:30 CET.

Daniel Ljunggren, VD

MilDef är en global systemintegratör och fullspektrumleverantör av ruggad IT till försvar och säkerhet samt statliga och kritiska infrastruktursektorer. MilDef tillhandahåller hårdvara, mjukvara och tjänster som skyddar kritiska informationsflöden och system, där insatserna är som störst. MilDef Group är noterat på Nasdaq Stockholm. www.mildef.com

Daniel Ljunggren, VD