MilDef vinner systemintegrationskontrakt med Försvarets materielverk, värt 25 MSEK

MilDef har vunnit ett nytt, stort uppdrag inom ramen för befintligt avtal gällande integration av taktisk IT till svenska Försvarsmakten. Värdet av system-integrationen är 25 MSEK, varav 15 MSEK levereras under 2022 och återstoden 2023.

Försvarets materielverk, FMV, upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. MilDef har samarbetat med FMV sedan 1997 kring Taktisk IT och ytterligare fördjupat samarbetet efter förvärvet av Defcon Solutions AB 2021, numera MilDef Integration Sweden AB.

- Vi är stolta över att kunna leverera helhetslösningar inom taktisk IT till kunder som i allt högre utsträckning kräver systemövergripande sammanhang i sina uppdrag. MilDef levererar här projektledning, konstruktion, mekanik och installation av system som gör verklig skillnad i fält. Kontraktet påvisar återigen att våra kvalificerade förmågor vinner kundernas förtroende, säger Björn Karlsson, VD MilDef.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 mars 2022 kl. 10:00 CET.

För mer information:
Björn Karlsson, VD
bjorn.karlsson@mildef.com

Om MilDef
MilDef grundades 1997 i Helsingborg, Sverige, och är en leverantör av taktisk IT för krävande miljöer. Taktisk IT inkluderar ruggad elektronik, mjukvara och tjänster. MilDefs produkter säljs idag till fler än 160 kunder via MilDefs dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Storbritannien och USA samt via partnernätverk till över 30 länder, främst inom EU. MilDef är noterat på Nasdaq Stockholm. www.mildef.com

Taggar:

Björn Karlsson