Mandel och raps i ny serie städprodukter

Vårsolen skiner in genom vintersolkiga fönster och passande nog finns det nu en ny serie Svanenmärkta städprodukter hos Clas Ohlson som har klarat Svanens tuffa krav.

Svanen ställer stränga krav på miljöfarliga ämnen samt att ämnen lätt ska brytas ned, då produkterna slutligen hamnar i vatten. Rengöringsmedlen är även kontrollerade med tanke på hälsan: parfym, konserveringsmedel och allergena ämnen regleras. De testas så de är effektiva och dryga och inte minst ska förpackningen vara smart.

– Vi valde Svanen till vår nya serie för att Svanens krav tar ett helhetsgrepp på produkten. Nu kan man njuta av sitt nystädade hem och samtidigt känna att man gör ett bra val och är skonsam mot miljön, säger Josefin Liss, produktchef, Clas Ohlson.

Tillverkare är Smart Microfiber System AB, och produkterna är avsedda för såväl hushåll som B2B.

– Vi har jobbat mycket med att hitta rätt råvaror som svensk raps till trägolvsåpan. Den rengör skonsamt, effektivtoch återfuktar trägolvet istället för att torka ut sant ger en fin lyster. Såpan doftar milt av mandel, vi har satsat på diskreta dofter för att så många som möjligt ska kunna använda produkterna, säger Daniel Broman, marknadschef, Smart Microfiber System AB.

För kommentarer:

Daniel Broman, 08-449 24 73